1.Sajarah Kritik Sastra Aliran Merlyn
Merlyn
mangrupa ngaran majalah di Walanda 1962-1966, ngaran éta téh sabenerna ngaran
salah saurang rési ti Legenda Raja Arthur. Merlyn jadi kakoncara sabab
nafsirkeun puisi jeung novel-novel Walanda sacara egosentrik. Pamarekan Merlyn
ngawakilan pamarekan anu museurkeun panitén kana karya sastrana sorangan.
Puseur sawangan ieu kelompok nya éta situasi pamaca lain situasi nu nulis
(pangarangna). Numutkeun para Merlynis
karya sastra merenahna dideukeutan ku analisa struktural. Salah sahiji tokoh
aliran Merlyn nya éta Oversteegen, nu jadi redaktur Merlyn.
2.Konsép Kritik Sastra Aliran Merlyn
Kritik
sastra aliran Merlyn mangrupa aliran kritik sastra anu museurkeun panitén kana
karya sastrana sorangan. Puseur sawangan ieu kelompok nya éta situasi pamaca
lain situasi pangarangna. Numutkeun para Merlynis karya sastra merenahna
dideukeutan ku analisis struktural.
Numutkeun
Hawks dina Isnendes (2010 : 91), strukturalisme nya éta cara mikir ngeunaan
dunya anu dipatalikeun jeung persépsi ogé déskripsi struktur. Hakékatna ieu
dunya téh disusun tina hubungan-hubungan batan barang-barang anu aya dijerona.
Sedengkeun Jean Peaget nétélakeun yén dina wangenan struktur ngawengku tilu
gagasan poko. Kahiji gagasan anu gembleng, hartina unggal unsur nyaluyukeun
manéh jeung pakakas kaédah intrinsik nu nangtukeun sakumna unsur jeung
bagéan-bagéanna. Kadua gagasan transformasi, hartina struktur nyanggupan
prosedur transformasi nu tuluy-tumuluy ngawangun bahan-bahan anyar. Katilu
gagasan mandiri, hartina struktur téh teu butuheun ku hal-hal disaluareun dirina
pikeun mertahankeun prosedur transformasi téa.
Struktur
dina aliran Merlyn leuwih neueulkeun kana wengkuan sémiotik. Ieu hal saluyu
jeung pamadegan Merlynis anu museurkeun panitén kana karya sastra anu diwangun
ku runtuyan tanda-tanda sarta teu dipatalikeun jeung hal-hal disaluareunna. Dina
enas-enasna, sémiotik mangrupa wangun kamekaran tina strukturalisme, ieu hal
luyu jeung pamadegan Junus dina Pradopo (2010 : 118). Junus ogé nétélakeun, yén
strukturalisme teu bisa dipisahkeun tina sémiotik. Alesanna nya éta saperti nu
geus ditétélakeun diluhur yén karya sastra mangrupa struktur tanda-tanda anu
miboga ma’na.
Sacara
umum kapunjulan tina ieu aliran nya éta:
1.
Kamandang-kamandangna dumasar kana ukuran nu bisa
dicék kalawan ilmiah;
2.
Pangajén Merlynis didukung ku analisis jeung
tafsiran;
3.
Para Merlynis di Walanda dianggap boga peran (jasa)
dina nafsirkeun jeung méré ma’na kana puisi jeung novél.
Sedengkeun
kahéngkéranana, nya éta kritéria nu dipaké dina méré wangenan niléy (ajén) teu
gampil nalika diterapkeun dina prakték analisa. Kitu deui, maranéhna sorangan
héséeun nalika kudu ngébréhkeun kesatuan jeung
konsisténsi dina karya sastra. Lian ti éta kahéngkéran ieu aliran nya éta dina
perkara tafsiran analisis anu heureut. Dina Merlyn analisis tafsiran teu bisa
dipatalikeun jeung hal-hal saluareun karya sastra, kayaning pangarang, kaayaan
sosial nalika éta karya dijieun, jste.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar