Selasa, 09 November 2010

metode pangajaran maca

1. Métodé pangajaran Maca

Krida laksana (2001 : 135) netelakeun yen maca teh ngagali informasi tina teks boh tulisan atawa gambar nu mangrupa kaparigeulan pikeun paham kana basa tulisan sarta bentuk urutan lambang-lambang grafis jeung parobahana jadi wicara anu ngabogaan makna tina bentuk pamahaman maca jero hate atawa maca anu di bedaskeun.

Prosés maca ngawengku sababaraha aspék diantarana: kognitif,afektif,soial.sarta linguistik.Rusyana(1984:313) nétélakeun yén Tujuan pangajaran maca mangrupa rumusan tina paripolah anu geus di tetepkeun saméméhna anu kudu katempo tina diri siswa salaku akibat tina sastra mangrupa bagian tina prosés pendidikan,oge ngapresiasi ajén-inajén anu aya dina karya sastra nya éta ngawanohkeun jeung pamahaman hadé kana ajén sastra,jeung kanikmatan anu geus timbul akibatna tina prosés ngaprésiasi.

Maca miboga metodé anu disaluyukeun jeung fungsi sarta tujuan maca, salah sahiji contona nya éta maca anungabogaan tujuan jeung fungsi pikeun diajar (study). Maksudna nya éta maca pikeun mahaman eusi buku sacara gembleng sahingga pamahaman sacara konperhénsip tina eusi buku anau dibaca bakal kahontal.Maca pekeun kaperluan diajar(study),dipihareup pamaca anu efisién sarta éféktif perlu ngayakeun persiapan anu tangtu sarta nyaho kana métode-métode anu éféktif sarta éfisién.

Salah sahijina téhnik sarta métode anu sok dipaké nya éta SQ3R(survey,question,read,recite,review):

a) Survey: survéy hiji bacaan.

b) Question: ngajukeun patalékananu bisa ngabing-bing dina kagiatan maca.

c) Read: maca eusi bacaan.

d) Recite: nyaritakeun eusi bacaan ku bahasa sorangan.

e) Review:ngulang deui bahan bacaan anu satuluyn bakal di saruakeun antara anu geus dicaritakeun jeung eusi bahan bacaan.

Métodé anu geus disebutkeun diluhur bisa dijadikeun stratégi pikeun lumangsungna kagiatan maca.

2. Model Close Reading

Tarigan (1993:33)nétélakeun yén close reading atawa maca taliti nya éta cara sarta upaya pikeun ngahontal mapahaman sautuhna tina hiji bacaan. Model kieu mangrupa aspék penting dina kamekaran pangaweruh siswa,pikeun kaperluan pangaweruh ka tingkat anu leuwih luhur. Pikeun lumangsungna model ieu,kudu di rojong ku kaparigeulan,diantarana

1. survéi anu gancang dina merhatikeun atawa nempo organisasi dina pamarekan umum

2. maca sacara taliti sarta maca ulang unggal paragrap pikeun manggihan kecap-kecap anu penting.

3. manggih hubungan tina unggal paragrap sakabéh tulisan atwa artikél.

Aya sababaraha tujuan anu rék di hontal ku cara maca taliti diantawisna :

1. nginget sarta paham kana idé-idé pangarang

2. nganalisis para tokoh

3. paham kana konsép-konsép anu khusus

4. ngagambarkeun hubngan-hubungan

5. néangan pola-pola

6. nganalisis gaya (Tarigan: 33)

Maca ngabogaan hubungan anu penting pisan jeung pangajaran, ku kituna ngliwatan modél close reding dipiharep kudu bisa:

a) néangan informasi ngaliwatan daftar eusi sarta sumber-sumber anu liana

b) milih informasi anu saluyu jeung kabutuhan

c) nyusun sarta nginget kana informasi kucara nulis deui catetan ngeunaan eusi gurat badagna argumenana

d) nangtukeun pentingna ilistrasi-ilustrasi grafik

e) ngilu kana pituduh sarta léngkah-léngakah anu aya

f) nyaluyukeun gaya sarta gancangna maca kana tujuan anu rék dihontal tina hakékat bahan bacaan.

3. Tehnik jeung métode dina maca

a) Survéy(survei), survéi hiji bahan bacaan,contona dina panalungtikan,nu kudu di survéi nu ngarana judul,sub judul bab utama.tuluy maca sakils paragrap,merhatikeun gambar-gambar,grafik atawa diagramanu bisa ngabantu kana ngamahaman eusi na.

b) Question( tanya) nya éta siswa bisa taliti jeung ati-ati dina ngalaksanakeun kagiatan maca lamun saupama kagiatan maca pikeun ngajawab atawa ngajeungkeun patalékan tina hal-hal anu geus dibaca, contona naon temana?,eusina ngeunaan naon?,saha palakuna?,kumaha konflikna?jst

c) Read(maca),léngkah satuluyna nya éta maca sacara taliti per paragrap sabab dina unggal paragrap mangrupa kamekaran tina hiji pikiran pokok.siswa kudu bisa nyaho kana pikiran-pikiran pokok supaya bisa kapanggih eusi pikiran si pangarang

d) Recite(nyaritakeun deui eusi bacaan ku basa sorangan ),dina kagiatan ieu siswa nempo deui catetan-catetan anu geus dijieun sarta nginget deui ide-ide utama tina bacaan nu geus dibaca.tuluy jawab panalékan anu geus di jieun,maké basa sorangan.

e) Review(ngulang eusi bacaan),dina kagiatan ieu siswa mariksa ulang,lain maca ulang tapi nempo judul,gambar,diagram,kaasup panalékan.

Dipihareup léngkah ieu bisa ngingetkeun kana eusi bahan anu geus dibaca.

4.Sumber panakungtikan

Sumber panalungtikan nyaeta tina skripsi:

Wasta: dwi nuryanti wulandari

Judul skripsi: model,close reading dina pangajaran maca carpon basa sunda

Taun : 2007

Tidak ada komentar:

Posting Komentar